Honorable Mentions and Top 3

onsdag 26 maj 2010

Embossingutmaning hos Sukkersött!

Jag har gjort ett kort till denna veckas utmaning hos Sukkersött (ni hittar länken i min sidebar). Deras tema denna vecka är embossing och jag har haft galet kul!!! Verkligen gått loss på att embossa... Titta själva:




Jag har använt ett mörkgrönt cardstock och ett designpapper som jag haft liggande länge men som jag inte riktigt vetat vad jag skulle göra med. Men... Det finns ett perfekt tillfälle för alla papper...! :-)



På pappret är det lite snirklor och så står det texten Cherish. Jag har embossat pappret med en kvist-folder från Cuttlebug och innan duttade jag distressdyna Forest Moss på de upphöjda delarna på foldern (dvs grenar/blad etc) så det skulle synas bättre mot pappret.



Jag har använt en hÄngel som motiv och målat med distresser. Jag har använt olika färger av grönt med klänningen är målad med Shabby Shutters.



Jag har stansat ut fjärilar med min MS-stans och sedan har jag embossat kanterna med pulver i färgen Moss. Sedan har jag tagit min embossingpenna och duttat prickar på fjärilarna och sedan embossat med färgen Guld. (kortet blev inte det bästa...tyvärr)

Slutligen har jag satt stickersbokstäver nere i kanten (det står Life så det blir Cherish Life som tema för kortet) och strösslat med halvpärlor över grenarna på det embossade. Dessutom har jag spejat gimmer mist över hela pappret men det syns ju aldrig på kort...

Ha en underbar dag! Idag är det öppis som gäller för mig och lilleman så får vi se om vi kan rensa lite ogräs i eftermiddag. Storen ska följa med farfar hem idag... Så det blir lugnt här!

Vi ses!!!

3 kommentarer:

Anne-Lie Ekebjär sa...

Ja du har verkligen fått till detta kort. Så sött så man suckar.
Ja, det ska vara roligt att pyssla.
Kram Mamma

Silje sa...

NYYYYYDELIG! Så flott embossing og nydelig i ensfarget grønt!

Ha en fin onsdag! :D

Nina sa...

Tjolahopp!

Takk for kjempe koselig kommentar i min blogg *klem*

Kortet ditt er bare såå flott, og nydelig malt hÃngel!

Klem fra Nina.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails