Honorable Mentions and Top 3

tisdag 4 maj 2010

Det var en gång...


...för ca hundra år sedan som jag gjorde detta kort! Eller åtminstone känns det så.... Min kompis L fixade så att en kompis till henne köpte ut sådana här apparater som gör pappret veckat som wellpapp från Clas Ohlsson. Här i vår lilla stad fanns de inte och på webben skulle de ha hur mycket som helst i fraktkostnad... Sen har vi inte varit förbi och hämtat dem eller för den delen ordnat med egen frakt.... Men jag passar i alla fall på att visa det tack-kort som jag gjort till den tjejen.



Jag har använt ett Magnolia-motiv och målat med distresser. Det här var alldelens i början när jag var novis på det sättet att färglägga. Började min "bana" med ProMarker, men de ska jag nog sälja... Känns onödigt att de bara står.... *hihihi, det låter som om jag hållit på i evigheter med att göra kort, men det har jag ju inte*.


Jag har stansat ut motivet med en spellbinder. Pappren kommer från MME, om jag inte missminner mig. Jag har också använt min MS doily lace punch. Lite blingstenar har också fått plats och diverse blommor.
Tack-texten har jag stansat ut med min Epic, alfabetet heter Hunky Dory, från Sizzix, och det har också fått ett lager med Glossy Accent på sig.




På rosorna har jag lagt Glossy Accent. Här ser ni också blommorna lite mer. Jag har satt lite effektgarn bland blommorna också.
Hoppas vi ses igen, lämna gärna en kommentar om du ändå är här, det uppskattas!!!

1 kommentar:

Ida H sa...

Hej & tack för ditt besök.
Klart att Du kan göra vintage!
Det är bara att få allt att se gammalt ut...
Jag gillar WOJstämplarna. Ska försöka göra lite kort med dem nu igen. Har helt kommit´av mig med det...
Kram!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails