Honorable Mentions and Top 3

fredag 21 maj 2010

Barndomsminnen...

(Scroll to the end for English or use the translation gadget in the sidebar.)

... från 70-talet... Minns ni? Fiskbensmönster, brunt, gult, orange, stora mönstrade tapeter... Japp, det var min flashback när jag såg Whiff of Joys utmaningsfäger denna vecka: brunt, gult och en valfri. Den valfria fick bli grönt. Jag har valt att följa skissen hos Sketch Saturday, som bara var så kul!



Motivet är Henry Mouse holding cake och den är målad med distresser. Henrys päls är målad med brushed corduroy och sedan har jag lagt på lite tea dye och lite vintage photo. Pappren kommer från DCWV och kollektionen tror jag heter Indian Summer. Grattis-stämpeln är från Inkido och stämplad med Peeled Paint.



Här är en närbild på motivet. Runt det har jag stämplat en ballong med serpentiner med peeled paint.



Blommorna går i brunt, gult och grönt. I de stora blommorna har jag fäst metallrondeller och gröna halvpärlor. De små är en historia för sig... Tycker att de ser ut lite som majblommor... Känns också väldigt mycket 70-tal för mig, eller i alla fall barndom... De är småblommor från reprint där jag har tryckt upp den övre blomman lite och så fäst en brun brad i mitten.

Är som ni kanske vet solo i helgen med barnen (och vi är sjuka alla tre, tursamt var det inte magsjuka utan antagligen bara feber-kräkning) så jag kan pyssla utan att ha dåligt samvete hela kvällarna!!! Superskönt! Jag har en del som ligger som kommer längre fram, kan avslöja att det kommer flera kort för Hobbyhärvan inom kort...

Ha en härlig kväll och en kalasbra helg så ses vi igen!


I have entered this card at Sketch Saturday (sketch) and WoJ Challanges (colour theme). My first thought when I saw the colour theme (brown, yellow and one of your choice) at WoJ was the 70ies. This card was so much fun making!! I know the translation gadget leaves a lot to wish for... But if you want more details on how i made the card, try it out! Have a lovely evning and hope to se you again!

2 kommentarer:

Stampin Mindy sa...

Very cute, beautiful coloring love the flowers.

Thanks for joining us at Whiff of Joy Challenges!

Giò sa...

Beautiful card!!! I love the ballons stamped around the image.
Thanks for joining us at WOJ challenge.

Hugs
Giò

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails