Honorable Mentions and Top 3

söndag 25 april 2010

Vilken underbar dag i Avesta!!!

Igår var det mässa och pysselträff i Avesta och det är sååå härligt när man får sitta bland likasinnade och ägna hela dagen åt det man ÄLSKAR att göra. Mässan öppnade 11 och då var vi där. Gick en runda och shoppade loss (tyvärr). Hittade en massa saker till halva priset hos Mazzarin (bland annat ett sizzix-alfabet som heter You're my Cupcake, en cb-embossing folder, lite crackle paint mm). Inte helt fel.

Även hos Inkywings blev det en del shoppat. Jag köpte bland annat på mig en massa distresser och text-stämplar.

Köpte även en massa hÄnglar... Fast jag inte ens hade tänkt mig det. I tävlingskittet ingick också hÄnglar.

Det blev någon strögrej hos Pappersvinden, Mians och Pappersarken men inte mycket mer. Tycker att Mians är ruskans dyra faktiskt. Hade eventuellt tänkt mig en väska hos Engströms, men de hade inte med sig dem. Synd, för jag hade velat känna mig för lite. Vill inte gärna köpa en på nätet utan vill se dem "live" först.

Här kommer det kort jag gjorde på en av utmaningarna. Reglerna sa att man skulle göra något av det som fanns i tävlingskittet samt välkomstpåsen och inget annat, men man fick använda färgläggningsprodukter, stansmaskiner samt papper att stämpla på.




Jag har använt ett hÄngla-motiv som jag målat med distresser. Pappren är från Prima. Jag har stansat ut bladrankor med min epic, diesen kommer från Sizzix. Hängla-flickan sitter och guppar på rankan.... Fjärilarna är min älskade MS-punch.



Blommorna som vi fick i kittet var vita men det tyckte jag var trist så jag sprejade dem med glimmer mist (sage och forest green). Jag har lagt på stickles på dem (crystal) och satt en dekoration i mitten. Öljetterna följde också med i kittet.



Kram-stämpeln är från hÄnglar (utstansad med spellbinders) och fanns liksom de små blommorna i kittet. Löven är stansade med ash bransh och bårdkanten är en MS-punch.

Jag har två alster till, en LO och ett kort som jag gjort men jag får ta det en annan dag. Småknattarna vill ha sällskap i sandlådan ;-)

Ha det gott sp ses vi!!

1 kommentar:

Pernilla/Trollwing sa...

Oh, vad fina saker du gjort igen! Kortet till utmaningen var underbart:-) Så nice med blommorna du färgat in med nya distressfärgerna, härligt det blev!
Klart man måste lifta lite här och där, det gör vi ju allihopa!
Kram kram:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails