Honorable Mentions and Top 3

torsdag 22 april 2010

Välkommen...våren?

Tittar ut genom fönstret och det snöar så man önskar det vore december. Imorse när vi vaknade hade det kommit en dryg decimeter och det snöar stadigt... Tur att vi har vinterdäcken på.

Lilleman och jag tog en shoppingtur på morgonen då jag igår insåg att jag inte hade något att sätta på mig i kyrkan imorgon. Nu sover han som en stock så jag hinner visa er ett kort som legat klart ett tag. Det är till en familj som vi inte umgås direkt med men som fått barn nyligen och det är väl en ursäkt för mig att få pyssla lite... Mamman är med i en lite trio från föräldragruppen från första barnen där vi träffas ibland och går ut och äter, men mer är det just inte. Men som sagt en anledning att pyssla är aldrig fel och jag tar varje chans jag får!!! (och några till :-) )



Jag har valt papper från Making Memories(det rosa bakom motivet) och ett randigt som kanske kommer från MME?? Men jag kan inte säga säkert. Jag har embossat en mossgrön swirl i ena hörnet och dekorerat med blommor. På bladen har jag lagt glossy accent som daggdroppar. En liten nalle-charm har också fått plats vid motivet. Jag har tagit 2 stycken tags från Making Memories där jag skrivit bebisens längd och vikt. Cardstocket är ljusrosa.



Motivet är Whiff of Joy; Willow holding Baby som jag målat med distresser. Har även testat på att måla en skuggning runt motivet och blev rätt nöjd. Tyvärr har mina distressfärger blandad sig lite (ofrivilligt) så pine needle har blandat sig med stormy sky, därav att klänningen har en märklig färg... Lär skölja av mina fat och droppa upp ny färg...



Här är insidan av kortet. Hade tänkt lägga detta papper underst på framsidan men det var så fint så det tog emot, så då hamnade det på insidan istället. Pappret är från MMEs BellaBella kollektion. Den underbara stämpel är (så klart) Inkido. Älskar som sagt dessa snirkliga texter...!

Nu ska jag sätta mig en stund och altra och uppdatera min pysselbok... Jag lär ju skriva upp vad jag har så jag inte dubbelköper, teflonminne som man tyvärr har ibland... På lördag drar vi ju till mässan i Avesta!!!!

Hoppas jag hinner med något mer inlägg före dess, vi får se. Imorgon är det ju begravning så det är väl tveksamt. Förhoppningsvis hinner jag pyssla riktigt mycket i Avesta så får ni se sen.

Vi ses!!

1 kommentar:

anne-lie.ekebjar@huddinge .se sa...

ÅHH! va fint!
önskar nästan att det var jag som skulle få ett så fint kort. Va duktig du är.
Kram Mamma

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails