Honorable Mentions and Top 3

tisdag 20 april 2010

Utmaningskort till Mixen!

Hos Mixen finns en utmaning att göra ett kort efter följande skiss:




Tyckte det var en så svår skiss att jag var tvungen att testa! ;-) Hade hundra idér om hur jag skulle göra med ribborna som går in från två av kortsidorna. Så här blev det i alla fall:




Jag har valt att göra ett julkort, som synes... Motivet är från Magnolias julkollektion 2009, Tilda bakar och bakom henne har jag maskat Inkidos "Tippetippe tipp tapp..." Pappren kommer från Maja Design och Panduro. För att inte cardstocket skulle bli för trist och beige så har jag embossat rödglittrande swirlar och texten "en hälsning i juletid". Det snygga beslaget nertill är utstansat med en av Tim Holtz nya dies som heter Hardware Findings. *Love it!!!* Det är fastsatt med brads. Alla kanter är chalkade.



Tilda är målad med distresser och jag har stämplat texten med distresser.



Här är en närbild på en av dekorationerna och min kamera har fått något spel för blommorna är inte så där orangeröda utan mer "julröda". Jag har satt Xmas red stickles på blommorna. Små pytteröda rosor har fått plats vid körsbärsblommorna och kvistarna runt är dels järnek och dels fern (utstansade).

Jag har även ett kort till Sketchy Colors nya utmaning men det kommer imorgon. Kan dock avslöja att stämpeln är WOJs Henry Mouse bärande på en enormt stor muffins (eller cupcake som alla vi som avgudar Leila kallar dem...) Det var en riktigt rolig skiss att jobba med så det kortet gick fort att göra!

Lämna gärna en kommentar när du är här och kikar så jag får en chans att hitta till din eventuella blogg också...! Det är så roligt med inspiration!

Ha det gott så ses vi!

2 kommentarer:

Lena sa...

Ja jag fattar verkligen inte hur du hinner människa!

mia sa...

Vilket vackert kort du gjort!!
Kul att du vill vara med!
Lycka till!!
//mia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails