Honorable Mentions and Top 3

söndag 18 april 2010

Utmaning till Ett trykk - Tryykpressa

Jag blev ju så galen i att göra kort till utmaningar så jag gjorde även detta. Det är ett criss-crosskort och utmaningen var att göra något med grönt och beige på temat vänskap. Jag såg att Ida (länk finns i min inspirations-blogglista) hade gjort ett så fint bidrag på temat så jag blev inspirerad att delta jag också... Utmaningen finns alltså hos Ett Trykk.



Jag har använt papper från Inkidos senaste kollektion, underbara tycker jag! Cardstocket är grönt. Jag har dekorerat med halvpärlor på "lina", enkelt och effektivt.




Jag har valt ett Sarah Kay-motiv "How sweet ypu are" och målat med distresser, företrädesvis Peeled Paint, Antique Linnen och Forest Moss. Jag har stansat ut motivet med Spellbinders Petite Scalloped Ovals Large och distressat kanterna med Antique Linen.



Dekorationerna är blommor där jag har glimmer mistat körsbärsblommor och en ros. Forest Green heter mist-färgen. Jag har även satt dit ett par beige rosor. Löven är stansade med Ash Bransch. Den lilla tagen är distressad med vintage photo och stämplad med texten "friendship adds to happiness", vet ej vad denna kommer ifrån dock... Jag har satt en liten flärp i kanten som är fastsatt med en öljett och dekorerad med en mistad körsbärsblomma där också.

Det är kul att ha något att göra kort för, inspirationen finns ju men inte alltid anledningen...

Må så gott så ses vi!

2 kommentarer:

Pernilla/Trollwing sa...

Hej! Trillade in på din fina blogg och har kikat runt lite, vilka härliga kort och altrade grejer du gjort! Fantastiska blomgrupperingar på korten och välplacerade dekorationer, inspirerande!
Ha det gott:-)

Oss i Ett trykk sa...

Flott kort, kjempe lekkert med de perleradene på sidene :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails