Honorable Mentions and Top 3

måndag 26 april 2010

Stjärnstoft över livet...!

(scroll to the end for English)

Jag har gjort ett kort till en bekant som gjort otroligt vackra blomuppsättningar till min makes mamma. Det finns inte ord för hur hon fångat hennes person i uppsättningarna... Så vackra!

Tur som tokig hade jag också för jag hade hela bilden klar över hur kortet skulle se ut och så ser jag att Just Magnolia har en utmaning som heter "Anything goes" så jag har faktiskt lagt upp kortet där. Chansar man inte vinner man inte!



Här är då kortet och jag har använt min nya Magnolia-stämpel med Älv-Tilda. Jag har målat med distresser och Tildas klänning är i den nya färgen Chipped Sapphire. Jag har lagt stickles på vingarna (waterfall) och på stjärnan (turqoise). Pappren jag använt är Maja Designs fram och baksida. Tycker att de är underbara!



Här är en närbild på motivet. Tack-stämpeln kommer från Inkido.



Här är en närbild på blommorna, som i huvudsak består av körsbärsblommor, några rosor och rosknoppar. Jag har lagt stickles på de flesta blommor (waterfall).



Jag har skurit ut ett hål i cardstocket och fäst oh-papper på baksidan och på det har jag monterat Tilda så det ska se ut som om hon flyger. På insidan har jag klippt ut konturerna av Tilda så det finns plats att skriva någon hälsning. Har färgat in pappret med Vintage Photo Distress-dyna.




På baksidan har jag också satt Maja-papper. Måste verkligen skaffa mig en personlig stämpel....



I've made this card with one of the newest Magnolia stamps, painted whith distress ink. I've cut out a circle and put mica-paper in it to make it look like Tilda is flying. Tried to make it glittery with lots of stickles on Tilda's wings and on the flowers. I'm gonna try to get a translation-gadget on my blog but I havn't gotten that far yet.

Hoppas vi ses!

4 kommentarer:

Yvonne sa...

Wow, så herlig kort! Og det ser virkelig ut som hun flyr. Nydelig malt og flotte farger! Den Tilda'en har jeg og lyst på!
Klem

Bev sa...

Wow this is so pretty, such wonderful detail! Thanks for joining us at JM this week. Please consider removing comment verification and enabling comment moderation instead. Thanks

Anne-Lie ekebjär sa...

Jag var där och såg de fantastiska blomuppsättningarna och kan bara hålla med. Så vackert tackkort du gjort Linda,ja du är väldigt duktig.
Det på storebror var också väldigt fint.
Lycka till med fortsatt arbete.
Mamma

Ida sa...

Helt underbart kort!
Måste testa det där med oh.
Kul idé!
Tack!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails