Honorable Mentions and Top 3

onsdag 21 april 2010

Snön yr!!!

Riktigt aprilväder är det idag. Lilleman och jag har varit iväg till öppis en sväng och träffat massa barn som han kunde leka med. Han slocknade i bilen på vägen hem så nu har jag en liten stund som jag kan blogga på...

Här kommer ett kort som jag gjort till Sketchy Colors.
Denna gång var det en skiss man skulle följa och då måste jag ju testa i alla fall...



Jag har använt papper som jag faktiskt inte riktigt vet var de kommer i från. Det är lite spillbitar från här och där... Med tanke på dagens höstlika väder så passar färgtonen i alla fall perfekt! Ribban tvärs över är stansad med Martha Stewarts Embossed ZigZag och jag har gnussat lite med vintage photo för att få det embossade att framträda mer. Överst på kortet har jag satt några blingstenar.



Motivet är Whiff of Joys Henry Mouse som är sååå söt tycker jag! Har (som vanligt) målat med distresser. Jag har lagt glossy accent på icingen och gul stickles på ljuslågan. Runt motivet har jag stämplat med en swirlstämpel och dabbat med vintage photo.



Jag har gjort en banner och stämplat texten Hjärtliga gratulationer, infärgat med vintage photo. Jag har satt den lite "bubbligt" för att få 3D-effekten.

Riktigt rolig skiss att jobba efter för mig som ofta använder ett ton med dekos... Det här blev riktigt avskalat.

Nu ska jag upp och prova kläder inför fredagen... Vi ses!

2 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

Ett superfint kort du gjort!! Härliga färger och snygg "ribba" du gjort med Martha Stewartstansen! :)

Japp, här snöade det också idag..så nu ligger ett fint lager med snö över mark och tak..jippi.....
Det singlar visst fortfarande ner lite snöflingor ser jag nu.

Tack för dina söta ord inne hos mej! *glad*

STOR KRAM Petra

Lena Katrine sa...

Kjempestilig og supersøtt!
Takk for at du deltar hos SC denne uken - lykke til!
Go'klem

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails