Honorable Mentions and Top 3

lördag 17 april 2010

Sketcy Colors Utmaning # 19

För första gången så har jag gjort ett kort till en utmaning på en blogg. Utmaningen finns hos Sketchy Colors och går ut på att skapa ett kort i vitt, rosa och grått. Här är mitt bidrag i form av ett easel-kort (stafflikort):




Jag har valt ett Whiff of Joy-motiv som jag målat med distresser (huvudsakligen Weathered Wood och Victorian Velvet). Pappren kommer från lite olika ställen... Det är ett vitt cardstock fodrat med ett ljusrosa papper. Jag har sedan använt ett grått papper med vita prickar från Magnolia, ett grått papper med vita hjärtan från Graphic Memories (tror jag det heter...) och ett rosa papper med text och rosor från Melissa Frances Rosa Bandet-kollektion.



Jag har dekorerat med silvergrå skelettlöv och körsbärsblommor i rosa samt rosor i rosa och vitt och rosknoppar i grått. Vita ??? vad de nu kallas "strån" från Kort og Godt, varifrån också den silvergrå blomdekorationen kommer som sitter på hydrangean.



Texten på kortframsidan "Loving Wishes" är från Magnolia och texten på botten/insidan är från Arkivet "Njut av varje ögonblick" och den är superfin tycker jag. Jag har chalkat vissa kanter med wheatered wood och även suddat lite bakom lowing Whishes-texten med grått.

Det var i alla fall riktigt kul att göra detta så det kommer mer utmaningskort...!

Vi ses!

1 kommentar:

Ida H sa...

Tack! Ja, jag har fallit dit på vintage...gillar stilen.
Men du är inte dålig!!! Vilket underbart kort med WOJ!! Så vackert!
Måste få tag i den stämpeln...
Kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails