Honorable Mentions and Top 3

lördag 10 april 2010

Påskkort i efterskott....

Har velat fram och tillbaka om jag ens skulle lägga ut detta kort, men vikningen var kul så jag gör det ändå. Fick inspiration hos någon av alla de bloggar som jag har i min lista (den börjar bli vääääldigt lång, men det är mycket fint att titta på...).

Kortet fick moster J och läskiga farbrorn (ja, min systers make går under den benämningen i vår lilla familj eftersom min äldsta son sa så när han var 2½, en period när ALLT var läskigt för övrigt...)




Motivet är Lilla Tilda-kanin. Ville göra något med henne och det var innan jag kom på att jag skulle göra påsarna till påskkärringarna. Har målat med distresser. Även staketet är ett Magnolia-motiv från senaste kollektionen. Gillade verkligen påskliljorna.


Jag har använt principen less is less, tyvärr. Det var ganska svårt att dekorera kortet... Kunde har gjort lite egna saker på men inspirationen tröt tyvärr efter att ha vikt kortet... *förlåt J*



Inte för att det syns, men jag har använt Hobby och Hantverks väldigt lagoma glad påsk-stämpel inne i kortet. Har satt en stor rund brad för att "hålla ihop" kortet och satt en till för att inte markera att den första var för att just hålla ihop kortet. Pappren kommer från MME.



En rolig sak som jag sett och testat på detta kort är korsetten på ena sidan. Man river ut som ett "V" ur kortet och sätter öljetter på kanterna (ja, det var till detta jag köpte mina öljetter och sättare till att börja med, men sen var de ju bra att ha till annat också). Sedan trär man band igenom och så knyter man korsetten på slutet. Ganska kul tyckte jag. Men som sagt, dekorationen lämnar ganska mycket att önska...

Som tur är har jag ett nytt kort på G till min lilla syster... Det kommer här inom kort, det ska bara komma fram först...

Whiff of Joy har en toppen-tutorial av Camilla på penga-fickor i kort, kika gärna in där för det var flera smarta tips!

Vi ses!!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails