Honorable Mentions and Top 3

torsdag 1 april 2010

Påsk-pimpat på buffé-bordet...

Den här inspirationen har jag fått från Skogstokigas blogg (och ja, jag vet jag måste lära mig att länka utan att behöva googla på att länka först för det tar ju sån tiiiiiiddddd). Tyckte det var så roligt och det passar ju egentligen till så mycket mer....




Jag har tagit i en flaska med cola zero (i brist på att det faktiskt inte ens FINNS Påskmust Light...) och altrat.




Jag har ju inga Skogstokiga motiv, men det finns en del roliga (framför allt texter) som kanske kommer att inhandlas när budgeten så tillåter.... OM den tillåter.... ;-) Istället har jag tagit min lilla Tilda tittut som är såååå söt! Målat med distresser och bara klippt lite runt om. Dock verkar detta vara min otursdag för jag satte stickles på blommorna och naturligtvis lyckades jag lägga detta mot tröjan så jag både smetade ut på motivet och fick på tröjan... Pappret är vanlig gul cs och mönsterpappret kommer från My Minds Eye. Jag har chalkat kanterna.



För att fästa ihop i bak har jag använt öljetter, visste att det fanns någon anledning när jag köpte dem bara inte att detta skulle vara den... Har sedan dragit ett snöre a la korsett för att snöra ihop på baksidan. Tyvärr så var det ju som sagt min otursdag idag för när jag precis är färdig med allt tråcklande och vänder på flaskan ser jag att motivet sitter upp och ner...! Helt otroligt! Det var bara att göra om och göra rätt!

Tänkte även lägga till några avslutningsbilder som jag lovat komplettera med. Det är bilder på alla påsk-påsar och även insidan på äggkartongen...

Här är alla påsar uppradade:



Här ligger de i en skål för att vara lätta att ha till hands när påskkärringarna kommer:



Här är insidan på äggkartongen:



Närbild; den underbara stämpeln kommer från Arkivet.



Jag ska göra en till flaska, har ett färdigt motiv så det kommer morgon. Men då måste jag ha en påskmust, light eller ej.... Man skulle ju även kunna tänka sig att göra samma sak med en vinflaska till någon som firar födelsedag tex... Tyckte det var en toppenidé!

Vi ses!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails