Honorable Mentions and Top 3

fredag 23 april 2010

Litet ljus i mörkret!

Min syster är här som barnvakt åt lilleman idag när vi ska till kyrkan, men hon kom redan igår så vi passade på att pyssla lite när pojkarna somnat. Jag har dels med en kul vikning som jag lär testa några gånger till innan jag visar men jag har också med det här kortet. Superkul att testa något nytt!




Jag har använt en ljust aprikos cardstock och Magnolia-papper. På insidan av lådan har jag satt fast oh-papper som ett fönster och ett band är fäst på botten. Jag har sedan fyllt med värmeljus och knutit en rosett på framsidan.

Jag har klätt en liten tändsticksask med persikopappret och fäst med hjälp av lite cardstock på kortet.




En närbild på blommorna. Har efter mycket letande hittat dessa underbara påskliljor!! Bladen är stansade med ash bransch och på mulberry-lövet har jag lagt lite glossy accent som daggdroppar. En av körsbärsblommorna har jag dabbat lite tattered rose på och sprayat med glimmer mist (irredecent gold).



Jag har limmat ihop kortet och stuckit ner en tag där man kan skriva en liten hälsning. Tagen är infärgad med Antique Linnen och Vintage Photo samt sprayad med glimmer mist (irridecent gold). Den gulliga vänskaps-stämpeln är från Liten Tingla/Arkivet.

För att ingen ska missa det så ska jag och pyssel-Lena till Avesta på mässa och träff imorgon så jag hoppas att jag har lite att visa nästa vecka. Fast jag har lite som ligger trots allt.... Hoppas ni får en härlig helg så ses vi!!

2 kommentarer:

Ida H sa...

Hej Linda!
Javisst är det ett bra sätt att återanvända tejprullarna. Jag har fler på lager... så det blir nog några till...
Detta kort som du gjort är så läckert! Har Du någon beskrivning på det? Eller måtten?
Har sett den tidigare men vet inte hur man gör...snyft!
Vill så gärna göra sådana.
Ha en underbar kväll!!
Kram!

Ida H sa...

Aha, tack för beskrivningen... Har skrivet ner måtten så nu ska jag pröva att göra ett eget!
Verkar lite klurigt men det brukar ge sig efter några bigar då man ser hur formen ska bli...
Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails