Honorable Mentions and Top 3

måndag 12 april 2010

Julkort i vårvärmen!!

Så här i vårsolen så fick jag för mig att måla ett av mina favvo-motiv bland Magnolia. Det är Tilda med krans.



Jag har använt papper från Maja Design och Inkido. Älskar de dova färgerna... Jag har dekorerat väldigt sparsamt med två blommor och en metallblomma från Kort og Godt. kvistarna är utstansade med en punch som heter Fern. Jag har satt ett band över kortet som det står God Jul på. Texten har jag stämplat med Walnut Stain och den är från Inkido. Älskar dessa snirkliga texter!




Här är en närbild på motivet. Har målat med distresser som vanligt.




Jag gjorde en lite annorlund lösning på kortet då jag satte en öljett i framsidan och drog igenom bandet och gjorde en rosett.




På insidan har jag använt samma papper men en annan färg på det rutiga pappret. Texten kommer från Inkido och jag har sprejat glimmer mist på rutan. Tyvärr hade inte stämpelfärgen torkat så det rann lite. Får göra om det sedan....

Ha det gott i vårsolen! Vi ses!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails