Honorable Mentions and Top 3

onsdag 28 april 2010

För vi har tagit studenten...!

(scroll to the end for English)

Fy f-n vad vi är bra!! Ja, visst är det roligt med alla som tar studenten nu snart. Jag har gjort ett studentkort med ett motiv från hÄnglar och stÄnglar, fast jag känner faktiskt ingen som tar studenten, det var bara kul att testa min nya stämpel... ;-)

Jag använde skissen på Sketchy Saturday (var ju tvungen då man kunde vinna 6 distressdynor i valfri färg!!!) och mitt bidrag är följande:




Motivet är som sagt en hÄngel, målad med distress refiller på 300 grs akvarellpapper. Jag har använt ett brunt cardstock och papper från Inkido. Textstämpeln tror jag att jag köpte på Mazzarin men jag minns ej... *teflon, jag veeeet*. I efterhand insåg jag att detta kanske passa en finsk student snarare än en svensk då banden så klart skulle ha varit blågula och inte blåvita... För att ge det lite "killigare" känsla har jag fäst text-tagen med skruvbrads ;-)



Jag har gjort hål i kortet med spellbinders så motivet sitter på insidan istället för på utsidan. Har ju en förkärlek för lite annorlunda vikning etc som ni kanske har märkt... ;-)

Well, well, ha det gott i vårsolen! Lilleman sover så jag ska passa på att få något vettigt gjort innan vi ska iväg en sväng till Ikea. Vi ses!

I have used a motif from hÄnglar and stÄnglar and papers from Inkido. Using spellbinders I have cut out a hole in my card because I put the motif on the inside. I really like using alternative foldings and such... :-) For decoration I have only used ribbons. The text stamp says: Congratulations on your graduation day!

1 kommentar:

Petra/Paradise sa...

Ett underbart fint kort du gjort!!
Snygga detaljer! Exempelvis den där du skurit ut ett hål i framsidan! :D
Och så gillar jag skruvbrads! De ger, som du säger, en grabbigare känsla :)

Tusen tack vännen för dina söta ord inne hos meJ!! *glad*

STORA KRAMAR Petra

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails