Honorable Mentions and Top 3

onsdag 7 april 2010

Bamsestort Grattis!

Min pysselkompis har fyllt år! Stort Grattis, ett år till att lägga till handlingarna och ett nytt att se fram emot!

Här är kortet som hon fick...




Jag har valt Magnolias Tilda öppnar paket som motiv och målat henne med distresser (bland annat mina nya rosa färger Spun sugar och Victorian Velvet). Jag har skurit ut henne med spellbinders. Jag har dabbat med distress Antique Linnen runt kanterna samt chalkat med brunt.



Jag har valt ett rosa cardstock och papper från Magnolia, dels ett med julrosor och dels som heter Lace samt ett från den senaste kollektionen som kom i påskas som är "bakgrundspapper". Jag har använt Martha Stewart stansar på pappren för att skapa de vackra kanterna. Lace-pappret har jag skrurit ut med spellbinders på samma sätt som själva motivet. Jag har också använt en kakservett för första gången som jag distressat med vintage photo.



Jag har också använt min nya älsklingsstans MS Fjärilen... Den är så söt! Jag har stansat ut en stor och en liten och monterat ihop och dekorerat med halvpärlor. Jag har också stämplat dit en klocka från Gel a tins, det ger en fin effekt tycker jag!
Bokstäverna som jag skrivit namnet med är från QK och alfabetet heter Storybook.




Jag har dekorerat med en massa blommor och blad, pärlfloss och en liten bling-kvist från Magnolia.

På insidan har jag satt samma "bakgrundspapper" och så två utstansade (spellbindersrutor) rutor, en är från lace-pappret och en vanlig som man kan skriva en hälsning på. Grattis-stämpeln tror jag är inkido.



Jag har sprayat i princip alla dekorationer med glimmer mist "irridecent gold" och på bladen har jag lagt små glossy accent-droppar som ser ut som dagg när de torkar. Har också lagt dit en massa bling-stenar. Här har jag öst på; more is more så att säga...

Har mer att visa så jag hoppas vi ses! Lämna gärna en kommentar om du är här och kikar, det är alltid roligt!

2 kommentarer:

Anna sa...

Ville bara säga att jag kikat runt här inne i din blogg och hittade sååå mycket fint du skapat.
Ha en trevlig helg!
//Anna

Tesa/Therese sa...

Underbart kort! Visst är MS fjärilarna fina. Saknar den lilla, men den stora får jobba desto mer;)) Tack för dina ord hos mig:)
Kram Tesa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails