Honorable Mentions and Top 3

måndag 8 mars 2010

Vilken helg!!! Bara, bara pyssel...

Ja, nu är jag hemma igen från Karlstad och Svensk scrapbookings träff. Det har varit sååååå kul men stressigt! Vi har fått 4 utmaningar per dag samt en som sträckte sig över hela helgen och jag kommer att lägga upp mina bidrag här men inte alla på en gång....

Vi hade verkligen supertur på vägen till Karlstad. Vi åkte tåg från stán och det var mening att tåget skulle ha 5 vagnar, men på grund av en massa trassel så hade det bara 2 vagnar. Tursamt nog var vi bokade i en av de vagnarna som faktiskt fanns och det betydde att vi slapp åka ersättningsbuss och därmed hann vi också med vår anslutning i Stockholm. Där hade vi också tur. Tåget som skulle gå mot Karlstad gick 1 timme efter utsatt tid och försenade visserligen vårt tåg med ca 10 min, men vad gör väl det... Vi slapp ju i alla fall vänta en timme! Vi tog taxi till hotellet - lyx!! Skönt med hotell; rena lakan, inte bekymra sig om städning och mat, frukosten serverad och vilken frukost sen!

Den första utmaningen dag 1 var att göra ett alster utifrån en skiss som fanns presenterad. Mitt bidrag är detta:



Jag har valt Magnolias Tilda med fågel som motiv. Ett rätt svårmålat motiv då den inte blir så skarp i alla kanter. Jag har målat med distresser; black soot och broken china. Jag har använt papper från MMEs Magnolia-kollektion och en vinröd cs. Den snurrade kollegie-blockskanten är en punch från Martha Stewart som jag fick låna av L(tack och bock!). Jag har stansat ut mitt motiv med mina nyinköpta spellbinders: deckled rectangles large. Blommorna har jag köpt på Ljuva Änglar, ett företag som ställde ut på mässan och även ett av mina nya favorit-företag. Så mycket fint! Och därav att det gick en del pengar hos dem... (Hittade massor av fint från Kort och Godt hos dem samt blommor ur magnolias kollektion.... ljuvliga!! Fick även med mig en del cs, Magnolias nya påskpapper och en ny Magnoliastämpel där Tilda sitter i ett ägg.)



Här är en närbild på dekorationerna.... Jag har stansat ut stjärnorna med en die från Quickutz som jag också köpte på mässan, hos Arkivet närmare bestämt. De hade 40-50% på alla QK dies på mässan. Bra köp! Passade på att köpa någon die till samt en "pärm" från QK som ser ut som en filofax med dragkedja runt och plastfickor att förvara diesen i. Sedan kunde jag inte låta bli deras egna stämplar så det blev några sådana också.

Dagens andra utmaning hann jag inte med och jag hade egentligen ingen inspiration heller.... Det var att altra ett cd-fodral i papp. Har aldrig altrat något utom tändsticksaskar och hann helt enkelt inte lägga fokus på det. Istället fick jag inspiration till dagens fjärde utmaning som var att använda en tavla av en konstnär som heter Mattias Frykholm som inspiration. Den gick i rött/gult/orange och var omslaget till Stephen Kings film Dolan's Cadillac. Här är mitt bidrag: (tyvärr blev inte bilderna kanon...)



Jag har använt en teknik som jag hittade på Stampartic's hemsida. Man tar ett vitt papper (jag tog akvarellpapper) och så duttar man distressfärg på en tvättservett (ja, en sådan för barn) och så drar man den över pappret för att färga in det. Sedan blöter man foamstamps och stämplar på pappret för då drar sig distressfärgen till kanterna av foamstampen och själva motivet blir ljusare. Jag valde att använda färgen Spiced Marmalade. Jag stämplade texten HEJ och även en swirl i ena hörnet. För att markera det stämplade lade jag en skugga med en ProMarker Sandstone. Istället för att ha ett målat motiv så valde jag ett papper och klippte ut en bil från det. Papper var från Graphic 45. Jag har använt en hel del Glimmer mist "Irredescent Gold" men tyvärr syns det dåligt på bilden.



Swirlen blev inte helt bra så jag satte pärlor runt den i stället. Jag har chalkat alla kanterna med Distress Vintage Photo.




Här är en närbild på texten.

Nu får ni vara nyfikna någon dag eller så för det kommer mera och för den som vill veta så vann jag ingenting med dessa två alser ovan. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Jag kommer snart att lägga upp det alster som jag vann tredje pris med och jag kan avslöja att det är en LO och dessutom den första LO jag någonsin gjort!!! Tänkte jag skulle försöka mig på det för det var i princip bara LOs som vann första dagen och jag hade från början tänkt att jag skulle testa att göra en LO bara för skojs skull.

Vi ses!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails