Honorable Mentions and Top 3

måndag 15 mars 2010

Sjuk IGEN!!!

Nu är vi sjuka igen, fortfarande. Storen är hemma från dagis även idag... Klarar att vara ute och så men är fortfarande rosslig, snorig och hostig så det är lika bra att han är hemma. Jag är ju ändå ledig med lillen så det känns dumt att skicka honom till dagis trots att han inte är hundra pigg ännu. Har dock själv blivit dålig; jättetäppt och matt. Trist! Jag hade hoppats på att klara mig. Lillen är lite snorig och hostig men det är inte så farligt.

Igår var vi ute på isen och anglade. Tyvärr blev det en kort historia då lillen plumsade med foten och blev blöt och kall så vi fick gå in till farfar istället. Sånt är livet!

Tänkte jag skulle visa mormors födelsedagskort nu.




Det är ett stafflikort (easel card). Jag har använt två magnolia-motiv. Det är ena är en kruka med pärlhyacint och det är andra är Tilda med brev. Jag har målat med distresser, som jag verkligen gillar att måla med. Har ju testat lite olika men nu känns det som om jag har fastnat för det här sättet. Jag har använt ett ljusgult cs och sedan Maja Designs krokus papper från Äntligen-kollektionen. Jag har stansat ut motivet med min epic; Spellbinders petite scalloped large ovals. Bakom har jag lagt en större oval; även där kommer pappret från Majas Äntligen-kollektion. Tilda har jag monterat med 3D-kuddar för att få lite höjd och skuggeffekter.



Jag har dekorerat med massor av blommor. Det är körsbärsblommor oc rosor. Jag har satt på lite guldgul stickles på några av dem. I en av blommorna har jag satt fast en ängel-charm. En liten snutt med grönt "spindelvävs-"band har fått sitta bakom blommorna. Jag har också använt två längre löv bakom blommorna. Den syns inte så väl på den här bilden men jag har också satt in en pinne med en fjäril på i gult/grönt.



Här är en bild där man dels ser motivet lite närmare men framförallt ser man mina nya MS punchar som jag ÄLSKAR!!! Det är en stor och en liten fjäril. Jag har sprejat dem med glimmer mist Irredecent gold och monterat dem på varandra och så har jag satt halvpärlor på kroppen.



Insidan av kortet domineras av Arkivets ljuvliga grattis-stämpel som snabbt blivit min favorit. Jag köpte den i Karlstad... of course! Jag har satt en "band" av papper tvärs över insidan och stansat på kanten med en av MS stämplar. Tror den heter något med doily lace hearts. i Övrigt har jag bara dekorerat med pappersblommor och halvpärlor.



Det var allt för denna gång, men jag har några kort på lager som kommer.

Vi ses!

2 kommentarer:

Ida H sa...

Du är så duktig!
Vilket vackert kort.
Ska pröva den modellen.
15x15 va?!
Ida

Ida H sa...

Tack...ska klura lite & titta på ditt kort så ska jag nog lösa det.
Tack för din hjälp!
Ida

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails