Honorable Mentions and Top 3

måndag 29 mars 2010

Uppdaterad med bilder: Påskalter.... Istället för en blomma!

Nu ÄNTLIGEN funkar det med bilderna!!!

Har fått inspiration från dels min pysselgalna PappersLapp och från Petra Paradises. Båda två har gjort detta som jag nu ska visa och jag var ju tvungen att låna idén nu när maken ska bort över påsk. Något måste han ju ha med sig så vad passar bättre än 3 kg godis och denna???? Ett 6-pack...
















..... med ägg!!! :-)

Jag har använt en vanlig äggkartong som jag satt fast gult carstock och Maja Designs krokus-papper på. Jag har stansat med två olika Martha Stewart-stansar och använd Magnolias Tilda Tittut i ägget. Jag har målat med distresser och stansat ut med en spellbinder. På själva ägget har jag lagt glossy accent. Texten är stämplad med Walnut Stain och kommer från Hobby och Hantverk. Den känns så lagom!




Jag har dekorerat med en utstansad fjäril (Martha Stewart)som jag sprayat glimmer mist på (men det syns inte på kortet). Jag har även dekorerat med ett antal blommor och blad, lite pärlfloss och en metallfjäril i silver från Kort og Godt.

Tyvärr ha jag glömt att fota insidan...! Men jag ska så det kommer en uppdatering lite senare i veckan. Där har jag i alla fall satt Majas krokuspapper i locket och stämplat Arkivets "Njut av varje ögonblick" på ett vitt papper och chalkat kanterna (precis som jag gjort med alla andra kanter också). Sedan har jag satt några blommor där också. Istället för ägg har jag lagt i lite "trassel" i ägghållarna och satt i dels prydnadskycklingar samt kinderägg.

Det kommer mer på temat påsk-alter så jag hoppas vi ses!!!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails