Honorable Mentions and Top 3

onsdag 24 mars 2010

Påsk; Tilda tittut i ägget....

Nu kommer ett kort som jag gjort så där för att jag hade ett motiv målat... :-) Jag målade motivet i Karlstad för jag hade tänkt göra ett kort där, men det hanns inte med. Motivet köpte jag på mässan hos Ljuva änglar. Absolut finaste motivet i Magnolias påskserie. Jag hade inte ens tänkt köpa några påskstämplar, men det kan ju vara bra att ha... Kortet ska skickas till mormor och morfar så jag hoppas de inte hinner se det här först!

Jag har använt ljusgul cardstock och papper från DCVWs Idian summer. Tvärs över kortet har jag lagt en remsa med grön "spindelväv" och dekorerat med fjädrar och gröna blommor. Blommorna är en "välkommen-som-kund-present" från Hobbyhärvan. 3 halvpärlor har också fått plats. Jag har kört enligt konceptet "less is more" på det här kortet.... Jag har använt MS kanststans Doily Lace.



Här är en närbild på motivet. Jag har målat med distresser (spiced marmalade till klänningen och black soot till äggets skuggningar). Över hela motivet har jag målat med Crackle Paint i färgen "Rock Candy". Här syns även en del av texten "Glad Påsk" som jag har stansat ut med min Epic, alfabetet heter Hunky Dory.



Här är en bild på istickskortet. Det har jag gjort väldigt enkelt. Flärpen som man drar ut kortet med är fastsatt med en skruv-brad. Som dekoration har jag satt dit en fjärilsflock från Kort og Godt, också den med en skruv-brad. Blomman har jag också fäst med en (vanlig) brad och sticklad i orange. Sedan har jag satt fast en biljett med en öljett (min första öljett och det gick över förväntan bra!) och sedan har jag skrivit på den. Fotot på barnen skulle ha suttit i julkortet men det glömdes i all hast...




Har gjort ett grattis-kort till en väldigt speciell person och det kommer här sedan, men det är motsatsen till det vad gäller dekorationer. Där kan man istället prata om att "more is more"... Det kommer snart! Vi ses!

1 kommentar:

Maya sa...

Åhhh for ett herlig kort!
Her var det masse flotte detaljer og nydelig gjennomført!
Tilda er nydelig malt!
Klemmer fra Maya :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails