Honorable Mentions and Top 3

fredag 19 mars 2010

Ojojoj, nu är det verkligen stopp!!

Nu får det räcka för ett tag. Jag har gjort flera beställningar de sista dagarna... Har hittat mina WOJ-stämplar som jag letat efter sååååå länge. Scraplyckan hade äntligen fått in dem... Willow med baby, Willow med småbarn och så tog jag även en av de nya, den där det sippas champange! Hade velat ha Melinda blåser hjärtan med det får bli ett senare projekt...

Väntar även med spänning på fler distressfärger från Landstoken (några av de gamla som jag inte köpt tidigare) då de hade 20 % rabatt under helgen... Så väntar jag på stämplar från Stämpelgården; Sarah Kays Bernadette admiring her flowers (med en vattenkanna) samt Tina Wenkes Mouse in a nutboat... Så fina! Men så klart hade de beställt men inte fått hem min aboluta favvo; Zoe gazing at butterfly. Den ska jag bara ha och sen är det stopp!

Jag kommer i alla fall inte att köpa Magnolias klubbpaket denna gång. Köpte för första gången i höstas men blev bittert besviken! Har ingen lust med det igen. Då köper jag dem hellre styckevis när de släpps så får det i så fall kosta mer.

Tänkte visa er ett kort som jag fått i uppdrag att göra av min lilla mamma. En av hennes bästa väninnor fyller 60 år i april.



Jag har maskat ihop två motiv från Magnolia; Sittande Tilda med kvast och häxbrygd. Har målat med mina distresser. Jag har använt Magnolias papper också; de kom i höstas till Halloween. Det svarta med prickar har jag stansat med min Martha Stewart-punch. Tilda-motivet är utstansat med mina spellbinders... Jag ÄLSKAR dem och vill gärna ha allihopa!!! Berit är skrivet med utstansade bokstäver i svart bling-cardstock. Jag har satt bling-stenar i lila på motivet i kanterna.



Här är en närbild på blommorna. Det är rosor, rosknoppar och körsbärsblommor. Jag har också satt en charm-ängel där och några blad.



För en gång skull har jag gjort något åt insidan också... Jag har använt samma lila papper som å utsidan men jag har tagit vitt papper med ugglor på i kanten och så har jag stansat med en annan MS-stans. Jag har sedan använt Arkivets gulliga grattis-stämpel och så har jag stansat ut det med en spellbinder. Jag hade målat det här Tilda-motivet när jag kom på att jag skulle maska med kitteln så då tog jag och satte den på insidan istället. Jag har även lagt lite tid på baksidan... Men jag glömde att fota den... :-)

Det kommer fler kort... Men inte idag....

Vi ses!

1 kommentar:

Ida H sa...

Underbart kort!
Du är så duktig!
Nu har jag prövat ditt kort & det blev rätt ok... behöver öva lite till på just den modellen.
Tack för din beskrivning, har länkat till dig på mitt inlägg. Hoppas att det va ok!
/Ida

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails