Honorable Mentions and Top 3

torsdag 11 mars 2010

Här är mitt bidrag som vann tredje pris....

Idag visar jag bara ett alster och det är den här LO:n som kom på tredje plats i en utmaning som kallades för "fyrkanten". Temat för utmaningen var alltså att det skulle vara fyrkanter på alstret.



Jag har valt bilder på storen när han är ca 18 månader och de är tagna på sommaren hemma hos mormor och morfar. Jag har klippt bilderna lite och lagt dem på en grön fotomatta. Jag har valt att arrangera bilderna lite omlott så att man ska se det vackra pappret från Maja Design bakom.



Jag har lagt ett grönt "spindelnätsband" bakom både lodrätt och vågrätt och stansat ut bokstäver med min epic (alfabetet heter Storybook) och skrivit gung, gung i övre hörnet.



Nederst på LO:n har jag satt fast grönprickiga stickers-bokstäver där det står GUNGA! och i hörnet på varje kort har jag satt en liten fyrkantig epoxy-brad med ett hjärta på. Jag vet inte om designen är särskilt speciell men jag gillade färgerna och korten. Man ser verkligen att storen ÄLSKAR att gunga tycker jag personligen. Det var i alla fall kul att vinna något när det trots allt var den första LO:n jag gjort och dessutom var den första träffen jag deltagit i. Jag vann i alla fall ett clearstamps alfabet från You Do och Chipboard-bokstäver, även de från You Do. Vi får väl se om ni får se något alster med dem eller om jag slänger ut dem på Tradera. Inget av det är min stil direkt...

Ja, det var allt för idag men jag har mer att visa. Jag har ett kort till mamma/mormor som ligger klart, ett tack-kort och så kan jag väl visa min namnskylt till träffen. Den är allt annat än avancerad men i alla fall.... Sen är jag klar med ett uppdrag som jag fått för länge sedan. Det är en bekant till min mamma som fyller 60 år som jag gjort ett kort till. Hon har bott på Blåkullavägen och tycker att det är allmänt kul med häxor... Ja, inte det ockulta utan häxor i avseende att hon bott just på blåkullavägen.... Så det kommer jag också att visa och jag kan ju hinta om att temat på kortet naturligtvis är häxor... ;-) Fast vi får se vad mamma tycker, kanske för "svart". Kan ju vara trevligt med något ljusare när man fyller år i april. Men ni får väl se framöver..... Vi ses!

1 kommentar:

Petra/Paradise sa...

Vilken härlig lo som du kom på tredjeplats med!! =D

Älskar grönt! Själv är jag urrusel på att använda den färgen. men skam den som ger sej..jag ska bättra mej! =D

Tack för dina goa ord inne hos mej!

För att beställa skogstokiga stämplar mailar du Petra.
Gå in på http://skogstokiga.blogspot.com
Kollar ut de stämplar du gillar sedan drar du ett mail till Petra på Skogstokiga.
Mailadressen finner du där inne på bloggen också =D
Kramis!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails