Honorable Mentions and Top 3

tisdag 30 mars 2010

Godis till påsk...!

Jag brukar inte göra påskkort men pyssla är ju alltid kul... Så något var jag ju tvungen att hitta på... Men vad?!?!?

Varje år så brukar det alltid komma ett antal påskkärringar och påskgubbar och ringa på dörren. Jag brukar alltid ha en skål med godis till dem men i år blir det något annat nämligen detta:



Jag beställde cellofanpåsar från Hobbyhärvan i tron om att de skulle vara större än de var... De passade inte för ljuset som jag skulle ge bort men de passade ju ypperligt till detta.... Jag lade i lite godis, vek ner kanten på påsen och häftade. Sen dekorerade jag med olika motiv (det kommer fler bilder när alla påsarna är klara). På dessa två påsar är motiven sittande Tilda med kvast samt lilla Tilda-kanin. Jag har målat med distresser och dekorerat med blommor, fjädrar och pearl maker (i blommans mitt). Enkelt men ganska kul och så slipper man en skål med godis där en massa nävar ska ner och gräva (i dessa tider med maginfluensor och annat skräp). Nedan är två närbilder på motiven.

Tilda med kvast (fast där saknas pearl maker-plutten som nu sitter i blomman...)




Lilla Kanin-Tilda



Har ett kort till att visa men det kommer en annan dag, det börjar bli dags att göra barnen redo för sängen... Vi ses!!

2 kommentarer:

Eva J sa...

Tack för kommentaren inne hos Hobbyhärvan, blir alltid lika glad.
Vilka söta påskpåsar du har gjort till barnen som kommer. Stämplarna är så söta och så fint färglagda. Hoppas du får en skön påskhelg
Kramar Eva / Eviebee

Lena sa...

Rackarns vad du hinner med fruntimmer! önskar jag hade lika mycket ork som du. får ladda till ett annat år att göra så fina saker...typ 2100 eller så....
kram L

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails