Honorable Mentions and Top 3

onsdag 10 mars 2010

Det är så roligt....!

Ja, att ha lite alster på lager att kunna lägga ut här i bloggen. Det känns mycket bättre än att det går veckor innan jag lägger upp något nytt...

Idag tänkte jag visa två saker som jag gjorde i Karlstad. Det ena är en LO och det andra är en altrad ask. Så spar jag LO:n som kom på tredje plats till imorgon så vi har något att se fram emot.

Vi fick en utmaning att göra något av ett foto på oss själva. Fotot är taget av en fotograf på mässan under lördag och så fick vi fotot och utmaningen på söndagen. Jag valde att göra en LO med temat på mitt blogg-nick: Pysselbus.




Jag har valt ett vitt cardstock som jag färgat in med distress Broken China. Sedan har jag använt en stämpel där det står 100% BUS som jag stämplat med Broken China över pappret. (Tyvärr hände det en liten olycka så jag fick Coca-Cola över pappret... men sånt händer och jag gör ju inte LOs i vanliga fall så det är ju inget jag sätter in i något album i alla fall...) Jag har rivit runt kanterna på fotot med en riv-linjal och använt turkos cardstock som fotomatta. På kanterna har jag satt lite turkosa blingstenar. Pysselbus har jag skrivit med Thickers i ljusblått (köpta på en mässa i Gävle för 3 år sedan som jag inte använt förrän nu....) Jag har skrivit Linda med glittriga guldstickers från KCompany.



En närbild på dekorationerna som är lite mosade för de blev blöta. Det är i alla fall blommor i blått och turkost och en bling-kvist från Magnolia inköpt på Ljuva Änglar. Superfin!

Nu kommer mitt bidrag i påskutmaningen som löpte över hela helgen.



Jag har gjort en påsk-tårtebit i marsipan... Skämt å sido, men det var menat att det skulle se ut så. Jag har tagit en trekantig ask och klätt med papper. Locket är klätt med papper från Maja Design och asken med Magnoliapapper.



Jag har punchat med en Martha Stewart punch på ett Magnolia jordgubbspapper och lagt som "sylten i mellanlagret i tårtan" och lagt på pärlor runt. Jag har ställt asken på ett tårtpapper, men det var lite för stort så jag klippte bort spetskanten. Var tvungen att köpa ett nytt, men jag hade ju ett perfekt hemma... Så är det ibland... Man kan ju inte släpa på allt!




Här är en bild uppifrån. Har dekorerat med rosor som jag lagt stickles på. På bakkanten har jag satt fjädrar. De döljer de fula skarvarna... :-) Jag hade tänkt att dekorera med ett påskägg eller en kycklig (som då skulle föreställa marsipan, men det fick jag inte tag i....) Så då blev det "marsipanrosor" istället...

Då är det en LO kvar att visa och den kommer imorgon. Då kommer även kortet till mamma och sedan har jag ett tack-kort kvar att visa...
Vi ses!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails