Honorable Mentions and Top 3

tisdag 9 mars 2010

Bara massa pyssel!

Här kommer lite fler alster från Karlstadshelgen. Jag har ju visat två kort som jag gjorde. Vi hade utmaning nummer 3 som var en bingobricka. Detta innebar att man fick välja en lodrät rad, en vågrät eller en diagonal rad och fick då ett antal saker som bidraget skulle innehålla (man fick välja själv om det skulle vara kort; LO eller annat). Jag valde en rad som innehöll följande ord: blommor, fjärilar, ojämna kanter och brads. Det blev ett riktigt hast-kort som jag höll på att stressa ihjäl mig med.



Jag valde att göra ett easel-kort (staffli-kort). Pappret kommer från Graphic 45 om jag inte minns fel, men det är det fullt möjligt att jag gör.... ;-) Jag har valt ett Sarah Kay motiv som heter "Spring is back" och målat det med distresser.



Bilden nedan visar "botten" på kortet, eller insidan om man hellre vill det... Jag har använt en Martha Stewart-punch för att göra randen över kortet och så har jag skrivit TACK med shimmerstickers i guldglitter. Jag har satt guld-filigreer med brads



Nedan syns mina fjärilsdekorationer.



Jag har använt två punchar från Martha Stewart för att göra dem och så har jag sprayat dem med glimmer mist "irridecent gold". I övrigt är kortet dekorerat med blommor som jag också sprayat med glimmer mist samt lite stickles. Men jag vill lova att jag var stressad. Jag hann inte ens limma fast det cardstock som ska vara baksida till framsidan. Tur att jag valde ett papper som var ganska stort så syntes det inte så väl... Bokstäver klistrade jag fast samtidigt som jag lade kortet på inlämningsbordet. Sen insåg jag att jag inte behövt stressa för jag hörde att de förlängt tiden (utan att tala om det för alla....) så att vissa skulle hinna bli klara med sina bidrag. Riktigt dåligt måste jag säga....!

Här är mitt bidrag för en av utmaningarna på söndagen. Ett bidrag som skulle gå i gråskala utom stämpel/bilder som fick vara i färg.



Bilderna är tagna 2007 och det är stora killen som sitter i lövhögen, men då var han ju bara 9-10 månader... Härliga färger i alla fall och de livar ju helt klart upp en gråskale-LO... Jag fick låna spellbindersen som jag stansat ut korten och fotomattorna i av Ann som också var med på träffen (tack för det!!). Fotomattorna är gjorda av Magnolias papper "black dot". Pappret med hjärtan måste jag kolla vart det kommer ifrån, återkommer. Texten är dels klistermärken (den lilla och det står "mot gråare tider") dels utstansat med min Epic och mitt nya alfabet Storybook (där det står Färgprakt). Uppe i ena hörnet är det en klistermärkes-swirl. Lite plastigt men så blev det...



Här är en närbild på blomdekorationen som består av gråa, vita och svarta blommor som jag fäst med vita brads. Jag hade ingen lust att köpa nya brads för detta ändamål så jag tog några som jag hade och lade på gråsvart stickles på. Det blev inte toppen, men skapligt. Synd bara att det inte hann torka ordentligt... Lade ett band tvärs över LO:n som är svart med silverstänk.

Det var allt för idag, men jag har två LO kvar att visa och en av dem är den som vann tredje pris... Dessutom har jag pysslat ihop ett kort till mamma som fyllde år igår. Så vi ses och då får ni se...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails