Honorable Mentions and Top 3

måndag 8 februari 2010

Tackar och bockar!

Straxt efter jul kom A förbi med en kasse kläder efter hennes son T. Hon är så gullig som tänker på oss! Så jag har gjort ett kort som hon ska få och T ska få en tröja. Här är kortet:




Jag har lyckats rätt bra med att få till ett easel-kort (staffli-kort) tycker jag, för att vara första gången! Man måste ju försöka för att lära sig. Jag har använt en hÄngel som motiv och färglagt med distresser. Detta var ett av de många motiv som jag målade i början när jag höll övade mig med distresser... Bra att ha till hands ibland.




Jag har använt ett dovt grönt cardstock och papper från MMEs Magnolia-kollektion samt från Websters Page (det randiga) och det ljusa enfärgade är baksidan av det randiga. Det gröna baspappret med lite swirlar på vet jag inte riktigt vad det kommer ifrån.... Har stansat ut blommorna med retro-punchar (tack för lånet av den lilla och mellan, L!!) Alla kanter är distressade med Antique Linnen och Vintage Photo.



Hängel-pojken har jag klippt ut som en tag som bara är fäst med ett fastnitat band i toppen. Ett antal små halvpärlor är också fästa på kortet samt ytterligare ett band. På insidan har jag "bara" dekorerat med blommor och två brads som jag fäst de stora blommorna med. Tack-texten är från Inkido stämplat på vanligt albumblad och distressat. Stämpeln är med färgen Walnut Stain och kanterna med Antique Linnen och Vintage Photo.




Ett kort från sidan. Hemligheten med ett easel-kort är att vika framsidan på mitten och ta ett extra cs som du bara har "framsidan" av som du fäster på den vikta delen av ditt kort. Krångligt??? Nej, inte egentligen. Kanske får till min första tutorial på just detta någon gång... ;-)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails