Honorable Mentions and Top 3

lördag 30 januari 2010

Underbar och mysig dag för mig själv!

Jag fick SOVMORGON imorse! Min kära make anser att sovmorgnar är överskattat och onödigt... Hmmm, han ligger och drar sig varenda helgmorgon medan barnen drar i mig för uppmärksamhet - de vet att de får ingen av pappa.... Jag kan alltså inte dra mig på samma vis. Dessutom tycker han att han måste få sova ute när han varit på krogrunda och det är väl ok, men själv är jag aldrig på någon krogrunda vilket resulterar i att jag aldrig får sova ut... Men imorse fick jag det. Vaknade dock samtidigt som barnen som faktiskt sov till halv åtta imorse. Låtsades sova så maken stängde dörren och jag lade mig att läsa. Kan inte minnas när jag låg och läste en morgon senast.... Sen smög jag mig upp vid nio och duschade, alldelens själv i badrummet. Så skönt att inte behöva stressa över att barnen ramlar ner i badkaret i eller leker i toaletten eller misstar toaborsten för tandborste eller något sånt! Ljuvligt!!!!

När jag sedan kommer ner så är maken på väg ut med barnen... Så jag fick dessutom lyxen att få äta frukost och läsa tidningen alldelens för mig själv! När lillen skulle sova åkte maken och storen till farmor och farfar så då blev det lugnt igen. Lillen och jag passade sedan på att trängas på stan ett tag och shoppa lite kläder. Hittade massor med fina Bamse-kläder! Lindex nya kollektion har kommit - så fina!!! Med traktorer!!! Som storen ÄLSKAR!

Så var jag ju på klädparty igår -Me&I. Köpte en tröja "Trafikstockning" till äldsta sonen. Hittade inget direkt åt lillen. Gillar inte deras kläder egentligen... Tycker att mönstret är för grylligt och priserna för höga. Samma sak som med Polarn & Pyret. Dessutom är det inte bättre kvalitet än något annat! Gillar HMs barnkläder, tyvärr är deras kvalitet lägre än andras, vilket även avspeglas på priset. Nu börjar dock Lindex att ha en hel del som jag gillar vilket är bra.

Hade med mig ett kort till min pyssel-guru L som var värdinna för partyt och som alltid ställer upp och lyssnar på mig trots att jag gnäller och ältar... och dessutom är så insnöad på mina problem att jag tappar lite fokus ibland *sorry L*.





Jag har använt en grågrön cardstock och papper från MMEs Magnolia-kollektion. Fick tag i dem på Tradera till ett skapligt pris. Gillar verkligen deras färgsättningar. Jag har valt Magnolias Tilda plockar svamp och färglagt med promarker och akvarellpennor. Jag har maskat med Magnolias stora flugsvamp och en liten sten med tuva som kommer från Stämpelstudion. Jag har gjort en cirkelformad journalingruta och stämplat med texten "Friendship adds to happiness". Har dekorerat med brads och blommor från Prima och Mulberry. I en den bruna blomman har jag lagt i lite Pearl Maker guld. De långa gröna "spröten" har jag köpt på Pappersvinden. Tycker de har lite roliga blommor där. Runt motivet har jag gnussat med vintage photo-pad för att dämpa det vita. Det syns inte här men i kortet hade jag fäst som en liten ficka (pappret också MME och ena kanten stansad med Martha Stewarts Doily Lace) och i fickan hade jag lagt ner magnolias Tilda med Lamm som L pratat länge om. En liten uppskattning för att hon som sagt ALLTID lyssnar på mig... TACK för det!

Vi ses!

1 kommentar:

Lena sa...

Men du tack själv! inte behöver jag det, jag pratar ju minst lika mycket och är för övrigt mycket mer disträ än du :-)
jättefint kort och jag blev verkligen jätteglad. det är ju inte ofta man själv får kort!
Önskar jag hade mera tid...
nåväl...
såg du inspirerat Sassa på hänglarbloggen- duktig tjej!! har du läst mer om Karlstad :-) längtar såååå...
kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails