Honorable Mentions and Top 3

tisdag 26 januari 2010

Puh! Less på förkylningar!!!!!

Jag är sååååå less på att vara förkyld. Sen före jul ser mitt liv i korthet ut som så att jag är frisk ca 1 vecka för att bli småförkyld med ont i halsen, nästäppa och ev lite feber. Detta vara 1-2 veckor, sen är jag "frisk" och så börjar det om. Har hållit på sedan Lucia!!! Nu börjar det bli tröttsamt. Dessutom har storen nu blivit tokhes och hostig. Bör alltså inte vara på dagis och inte heller ute. Lillen blir lite småkonstig av att vara inne en hel dag... Det blir alldelens för mycket tid framför tv:n för att det ska vara hälsosamt.... *suck* Jag ska bli en bättre mamma, en annan dag..... När jag är frisk, kanske....

Har ju hunnit med lite pyssel i alla fall. Har liftat ett kort som jag såg på hÄnglars blogg (kan dock inte lägga till den i inspirations-listan av någon konstig anledning...) De har hur som haver mycket fint att titta på. Här är min variant (fast jag har använt ett Magnolia-motiv... är det fusk då?)



Jag har använt motivet Tilda som trollslända, tycker det är sååå himla fint! Är nöjd för jag fick tag i den på en utförsäljning till halva priset nyligen! Har målat med distresser. Har för första gången prövat att blanda till olika färger med varierande resultat... Tycker att färgerna blev lite bleka, men de funkar. Har valt att ha ett väldigt vårligt tema på detta kort. Jag har chalkat kanterna på kortet med cats eye-chalk i brunt och gnuggat runt med distressdyna antique linnen. Jag har använt ett aprikosfärgat cardstock och papper från Maja Designs Äntligen-kollektion. (Det prickiga är en spillbit som jag stansat med Martha Stewarts Doily Lace). Jag har chalkat alla kanter med brunt och streckat runt (fast jag har inte streckat på det stor-prickiga).



Jag har stämplat Kram (minns inte vart jag fått den ifrån...) på vanligt albumblad och sedan har jag gnussat runt med distresser. Kram står med Walnut Stain. Jag har dekorerat med hydrangea & två rosknoppar i rosa (tack L!!), rosor i gult och krämfärgat från Mulberry samt pärlfloss i grönt.



Här har jag valt ett grönt rosblad och rosor i grönt från Mulberry, som jag dessutom chalkat lite. Jag har lagt till lite pärlfloss också.



Här har jag också satt dit en hydrangea. På den har jag satt dit en fjäril som jag stansat ut med Martha Stewarts punch och vikt lite. Jag har satt dit två halvpärlor.

I övrigt har jag satt dit lite halvpärlor på kortet och så har jag rullat motivet lite i de övre hörnen och chalkat även på själva rullningen så det inte ser vitt ut mot kanten på resten av motivet.


Sedan passade jag på att göra en tändsticksask till mamma också. Det är ju dags att byta ut den hon fick före jul då den är med en julkuls-hÄngel på. Så här blev asken.




Jag har använt samma tema och papper. Runt asken har jag satt Maja Designs Äntligen-papper och så har jag använt Tilda med cykel. Vad är mer vårligt än att få ta fram cykeln igen?? Jag har målat henne med distresser och lagt glossy accent på blombuketten. Sen har jag dekorerat med blommor från You Do och lagt på Pearl Maker i blomman samt på några prickar på kanterna. På kanten på påsen är det samma sak, blomma och pearl maker. Blev dock inte riktigt nöjd då den blev för smal.... Men den ska ju ändå bara tas bort.

Nu får jag se vart inspirationen för mig nästa gång. Vi ses!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails