Honorable Mentions and Top 3

fredag 22 januari 2010

Privat brevbärare....

Har idag personligen levererat detta kort som ni nu ska få se, för att ni ska kunna få se det. Gillar inte att lägga ut kort här som inte nått sin mottagare än. Detta kort var till familjen B som fick en liten tös i augusti.... Ja, jag vet det är sent omsider men jag hade gjort ett kort som hastigt och lustigt blev ett dopkort istället!





Motivet är Whiff of Joy - Willow with baby och det är stört omöjligt att få tag på i Sverige, tro mig. Jag har letat lääääänge!! Vill beställa från WoJ direkt men jag har belagt mig själv med köpstopp fram till Karlstad så vi får väl se om jag hittar det där eller beställer inför.... Just det här motivet har jag fått av Ida ( se hennes blogg här Scrap-Ida )
Jag har målat med distresser och det blev skapligt på vissa ställen, är dock inte nöjd mitt fram på kjolen där det blev lite konstigt... Man övar sig och långsamt blir man bättre... (för att citera Björn Afzelius)





Jag har öst på med dekorationer till skillnad från de senaste alstren jag gjort. Blommor från You Do och Mulberry-rosor samt rosknoppar. Har även lagt dit pärlfloss/pärltråd. Jag har punchat ut blad i ett mönstrat papper som går i samma toner som mina mönsterpapper som är från MME. Jag har använt ett dovt lila cardstock från Bazzill. På blommorna har jag satt mörkblå Stickles.



Texten är från Inkywings, superfin. Har stämplat med distress Walnut Stain och dabbar runt pappret med Tattered Rose och lite, lite Vintage Photo. Har även dekorerat här med en ros (sticklad... snyggt, nytt verb...) samt några utpunchade löv. På två av kanterna på kortet har jag satt rosa halvpärlor (ljusrosa och cerisa).

Det var allt för idag! Vi ses!

1 kommentar:

Ida H sa...

Vad fint det blev!
Du är jätteduktig. Det tar tid att lära sig distressteckninken...jag har hållt på ett tag & ibland river jag bilderna mitt i bara för att det blev helt galet.
Det är helt ok att länka till mig. Jag bloggar inte så ofta utan det blir då jag hinner eller har tillverkat mycket.
Välkommen åter!
/Ida H

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails