Honorable Mentions and Top 3

fredag 8 januari 2010

Chockad i den vackra vintern!

Tog med pojkarna till stadens bibliotek idag och jag hade verkligen två riktiga änglar med mig. Vi lånade massor med böcker och jag lovade fika på vägen hem. Så vi gick mot centrum och ca 20 meter framför mig står en farbror lutad över sin cykel. Jag hinner tänka att jag ska fråga om allt är bra när jag kommer fram, men inte mer innan han faller baklänges med huvudet ner i en snöhög och cykeln över sig.... Jag rusar så klart fram släpandes på barnvagn och treåring. Mannen är medvetslös och inte alls kontaktbar, andas knappt, så jag ringer SOS på en gång och tack och lov så kom ambulansen med raketfart. Tur att man bor i en liten stad.... Jag sänder en tanke till farbror och hoppas verkligen att han klarade sig, men det såg illa ut. Jag kände mig nödgad att gå med pojkarna då treåringen var jätterädd (och det var mamma också), så jag vet inte hur det gick... Känner dock att jag borde ha gjort mer... Jag hade inte ens en extra filt i vagnen att lägga över honom...


Hua, försöker skaka av mig känslan genom lite trevligare saker! Det är alltså kortdags! Jag har gjort färdigt kortet till min sons 3-års dag och även mosters makes födelsedagskort nedan!




Till morbror Fs kort så har jag använt ljusgrön cs och papper från Magnolia, Maja Design samt MME. Motivet har jag lånat av min guru L (tack för det!). Målat med distresser och så har jag lagt lite stardust-stickles på snön...




Skymd bakom blomman är en klocka stämplat med distress vintage photo (gel-a-tíns) och så har jag dekorerat med blommor, rosor, rosknoppar och en av blommorna så sitter det en minibrad och en daisy (lycklig att jag hittat brads som går i dem!!). Jag har också satt lite organzaband i blått bakom som sticker fram lite. Eventuellt hinner jag få dit någon dekoration på den andra blomman innan kortet ska skickas (om nu mina paket kommer någon gång!!). Bokstäverna har jag köpt på Tradera, de är stansade med Vixen alfabet och de har fått ett lager med glossy accent på sig.





På Sebastians kort har jag använt en roströd cs och papper från MME.




Även här har jag lyckats få in en klocka från gel-a-tíns. Tyvärr är kortet lite suddigt, men jag har i alla fall använt en Edwin från Magnolias senaste klubbpaket. Stubben är från Trolltider-kollektionen. Jag har färglagt med distresser. Jag har klippt ut motiven och maskat ihop dem på det blåa pappret. Runt pappret på två sidor har jag skrivit "grattis". Jag har dekorerat med blommor, rosor, rosknoppar och utstansade löv. Även detta kort ska få en kompletterande dekoration i den ena blomman. Jag försökte mig på att embossa en swirl i nedre vänstra hörnet (med turkost) men det syns inte så väl... nästan hela swirlen försvann och det blev inte riktigt som jag tänkt mig....




Vi ses!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails