Honorable Mentions and Top 3

fredag 25 december 2009

Årets julhälsning...-ar.... :-)

Här följer årets julkort! Ska lära mig att fota bättre.... Detta är bara början... Tar lite allt eftersom.... Ha en riktigt god fortsättning på julen!!!

På återseende!










Motivet är Magnolia: Tilda öppnar paket. Har målat med promarker och akvarellpennor. Bakom Tilda har jag maskat en text från Magnolia "julen är här". Pappren är från Inkido och jag har använt blommor, kvistar utpunchade med Fern-punch, Pearl Maker röd och "pärlband". Kortet är z-vikt så nedan syns det mer... Har embossat texten i kortet med inkidos röda pulver, tror även texten är inkidos, men jag minns inte riktigt. Texten på framsidan är från Inkywings. Jag har satt en brad från Panduro i hörnet för att hålla framsidan på plats... Söt med en polkagriskäpp på!











Nedan är ett vinflaskkort som jag gjorde i en hast innan vi skulle bort på jullunch. Har använt magnolias "tilda med vintage-rosor" som motiv som jag färglagt med promaker och akvarellpennor. Har använt torrchalk till exvis kinderna. Har suddat runt motivpappret med distressdyna och dabber. Pappren jag använt är från Maja Design och det är faktiskt samma papper, ena är framsidan och det andra är baksidan. Har även dekorerat med band, blingstenar i rosa och massor av blommor, rosor och kvistar utstansade med en fern-stans. Texten kommer från inkywings och är embossad med guld. Rosorna och gardenian är från Mulberry. Har även lagt stickles på Tildas hårband samt på rosorna i hennes händer.







Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails